تبلیغات
دکوراسیون، آشپزی، خانه داری، مدل لباس، آرایشی، اس ام اس - «مد» و «مارک‌های» معروف با ما چه می‌کنند؟/ روانشناسی مارک



دکوراسیون، آشپزی، خانه داری، مدل لباس، آرایشی، اس ام اس

درباره وبلاگ

با عرض سلام خدمت شما بازدیدکننده محترم امیدوارم لحظات شاد، خوب و درعین حال مفیدیو در این وبلاگ سپری کنید. در این وبلاگ شما با نکات و اطلاعاتی مهم درمورد خانه داری، بچه داری، همسرداری، آشپزی، نکات آرایشی و از همه مهمتر نکاتی درمورد دکوراسیون داخلی منزل و لوازم مورد نیاز در آن و ... به همراه تصاویری زیبا از آنها آشنا میشوید که امیدوارم این نکات به شما کمک کند تا زندگی شاد و سالم و زیبایی را به خود و خانواده تان هدیه کنید. منتظر نظرات پر مهر شما هستم تا از راهنماییها و انتقادات شما در هرچه بهتر شدن این وبلاگ استفاده کنم.
شاد و سالم باشین
بازم به این وبلاگ سر بزنید.
خدا نگهدار.

موضوعات
دانستنیها (74)
گالری تصاویر (60)
عاشقانه ها ... (14)
میوه آرایی و سفره آرایی (23)
اس ام اس ها و پیامكهای روز (43)
موضوعات جالب و خبرهای داغ (32)
روانشناسی کودکان (31)
مدل لباس، مد و مدگرایی (91)
طلا و جواهرات (11)
نکات آرایشی و زیبایی برای خانومها (96)
ماه رمضان، سفره افطاری و ... (14)
پزشکی سلامت (82)
آشپزی و شیرینی پزی (51)
خواص میوه ها، سبزیجات و دیگر خوراکیها (38)
ملزومات تولد، عقد و عروسی (55)
مسایل زناشویی و ازدواج (54)
دوران بچه داری و بارداری (62)
از بین بردن انواع لکه ها (11)
آموزش، تکنیک ها و نکات خانه داری (112)
مدلهای گوناگون وسایل ولوازم منزل (83)
تاثیر رنگها در منزل (15)
دکوراسیون پرده (20)
دکوراسیون عروس (9)
دکوراسیون مبلمان (21)
دکوراسیون و چیدمان (126)
دكوراسیون اتاق خواب (59)
دکوراسیون آشپزخانه (40)
دکوراسیون اتاق نشیمن (12)
معماری های خارقالعاده (36)
دکوراسیون سرویس بهداشتی (26)
دکوراسیون اتاق کودک، نوجوان و جوان (42)

جستجو


آمار سایت
کل بازدید:
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
دکوراسیون، آشپزی، خانه داری، مدل لباس، آرایشی، اس ام اس

تبلیغات




تبلیغات سایت


.::«مد» و «مارک‌های» معروف با ما چه می‌کنند؟/ روانشناسی مارک::.
و مدگرایی

مد و مارک های معروف,تاثیر مد در زندگی

 

«مد» و «مارک‌های» معروف با ما چه می‌کنند؟/ روانشناسی مارک

فروید معتقد بود بسیاری از تصمیم‌ها نه به صورت آگاهانه بلکه ناخودآگاه و برای ارضای نیازهایی که شاید در لحظه به آنها واقف نباشیم، گرفته می‌شوند. «برنیز» این رویکرد را برای تبلیغ سیگار و ترویج آن در میان زنان استفاده كرد.

1. روزی نیست که در رسانه‌ها در مورد زیان‌های غذاهای آماده، چیپس، پفک و پیتزا مطلبی نخوانیم اما می‌بینیم که فروش این غذاهای به قول متخصصان تغذیه، «بدون ارزش غذایی» و حتی «مضر برای سلامت» و «عامل چاقی» ادامه دارد و «فست‌فود» فروشی‌های بیشتر و بیشتری در شهر افتتاح می‌شوند. کفش‌های پاشنه بلند به سلامت پا و کمر آسیب می‌زنند، شلوارهایی که قرار بود پاها را بپوشانند، گاهی نه به علت استفاده زیاد، بلکه برای پیروی از مد پاره می‌شوند، یک سال رنگ آبی مد می‌شود و سال بعد رنگ قهوه‌ای و سال بعدش رنگی دیگر و امان از وقتی که بخواهی در این میان به دنبال رابطه‌ای منطقی باشی!



2. انسان، طبیعتا موجودی مقلد است. تقلید کردن برای او حکم نیاز را دارد، به شرطی که آسان باشد. قدرت پدیده‌ای به نام «مد» از همین ضرورت ناشی می‌شود. موضوع، چه بر سر تقلید کردن اظهارهای ادبی یا مثلا بر سر شکل و ظاهر، فرقی نمی‌کند ولی می‌دانید که چه تعداد از افراد در عمل جرات خارج شدن از حیطه نفوذ آن را دارند؟ توده‌ها را نه از طریق ارائه کردن دلیل، بلکه از راه عرضه کردن نمونه و سرمشق می‌توان هدایت کرد. (روان‌شناسی توده‌ها - گوستاو لوبون – ترجمه کیومرث خواجوی‌ها – صفحه 148)
جالب است بدانیم این جمله‌ها که به بهترین صورت رویکرد ما برای انتخاب اجناس و خرید آنها را نشان می‌دهند و شرکت‌ها هم برای تبلیغ برند و اسم شرکت و محصولشان از این دیدگاه استفاده می‌کنند، در سال 1895 یعنی نزدیک به 120 سال پیش نوشته شده است. البته کمی طول کشید تا این دیدگاه به مرحله عمل درآید. در ابتدا تبلیغات بر ویژگی‌های واقعی اجناس تمرکز می‌کردند، مثلا اینکه ماشینی مستحکم‌تر است و مصرف بنزین کمتری دارد یا اینکه فلان لباس عمر بیشتری دارد و با شستشو دیرتر خراب می‌شود، بخش اصلی تبلیغ آن محصول را تشکیل می‌داد اما بعدها، ماجرا شکل دیگری به خود گرفت.

3. ادوارد برنیز را یکی از پیشگامان روابط عمومی می‌شناسند. او خواهرزاده زیگموند فروید، پزشک و روانکاو معروف است و با دیدگاه دایی خود درباره ناخودآگاه به خوبی آشنا بود. برنیز بر همین اساس تلاش کرد این دیدگاه را ترویج کند که تصمیم افراد برای انتخاب لزوما بر اساس منطقی که می‌شناسیم و فکر می‌کنیم بوسیله آن کم‌خطرترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب می‌کنیم، نیست.

4. فروید معتقد بود بسیاری از تصمیم‌ها نه به صورت آگاهانه بلکه ناخودآگاه و برای ارضای نیازهایی که شاید در لحظه به آنها واقف نباشیم، گرفته می‌شوند. «برنیز» این رویکرد را برای تبلیغ سیگار و ترویج آن در میان زنان استفاده كرد. او عده‌ای از زنان زیبا و جذاب را در میدانی در نیویورک و در حضور خبرنگارانی که از قبل آنها را فراخوانده بود، واداشت مشعلی که آن را «مشعل آزادی» نامیده بود، با سیگار روشن کنند. پس از آن، سیگار کشیدن زنان به عنوان نمادی از آزادی اجتماعی زنان و استقلال آنها مطرح و ترویج شد. در این تبلیغ هیچ اشاره‌ای به هیچ‌وجه عقلانی و منطقی نشد. امروز هم اگر به تبلیغاتی که در شبکه‌های مختلف تلویزیونی می‌شود، توجه کنید، می‌بینید که همین رویکرد به گستردگی استفاده می‌شود. شاید بارزترین نمادش در رسانه‌های غیرایرانی (که به شدت مورد انتقاد ماست)، استفاده از زنان زیبا است. این نماد در تبلیغ هر چیزی ممکن است به كار رود: لباس، عطر، ماشین، هتل، دارو و ... انگار که قرار گرفتن این نماد در کنار هر شیئی، این پیام را به ناخودآگاه ما می‌دهد که خرید آن شیء برابر است با آن زن زیبا و در اکثر مواقع این ناخودآگاه ماست که تصمیم‌گیرنده اصلی است و ما را به عمل وامی‌دارد. این گونه است که در مغازه و هنگام خرید، شاید ندانیم چرا از یک «برند» یا «مارک» خوشمان می‌آید و آن را به باقی اجناس شرکت‌های دیگر یا حتی همان شرکت ترجیح می‌دهیم.

5. در رسانه‌های ایرانی نیز با اینگونه تبلیغات مواجه هستیم، البته بدون استفاده از زنان به عنوان یک نماد شهوت‌انگیز. در هم آمیختگی تصویر یک نوع خاص از پفک و چیپس با کودکان زیبا، آدم‌های خوشحال و ظاهرا موفق با تصویر باز کردن حساب در یک بانک، یک خانواده خوشبخت با نوع خاصی از خودرو و... همگی به گونه‌ای دیگر نشان‌دهنده استفاده از همان تکنیک‌های تبلیغات برای هدف قرار دادن ناخودآگاه افراد است؛ البته همراه با «تکرار». تکرار هر چه بیشتر یک تصویر، تبلیغ و حتی یک خبر، انگار برای ناخودآگاه ما به معنی واقعی?بودن آن است. شاید به همین دلیل باشد که شبکه‌های خبری، بخش‌های خبری با فاصله‌های کوتاه دارند و ممکن است یک خبر مشخص را بارها در شبانه روز تکرار ‌کنند؛ انگار خبر را نیز چون کالا به ناخودآگاه ما می‌فروشند.

6. شاید ندانیم که گاهی برای خرید یک جنس «مارک دار» تا 10 برابر بیش از ارزش واقعی آن پرداخت می‌کنیم و شاید حتی بیشتر! شاید موقعی که در صف خرید مغازه فلان برند معروف جهانی هستیم تا بتوانیم به حراج 50 درصد آن برسیم، ندانیم که باز هم چند برابر قیمت تمام شده پرداخت می‌کنیم، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از اینکه چرا برای امور مالی خود یک بانک خاص را، بدون برتری خاص آن نسبت به یک بانک دیگر، انتخاب کرده‌اید، متعجب شده باشید، اما حتی اگر هم بدانیم، تصمیم ما چندان تغییر نخواهد کرد.

7. همانگونه که گوستاو لوبون و ادوارد برنیز فهمیده بودند، در بسیاری موارد انسان بیش از آنکه بر اساس منطق تصمیم بگیرد، ناخودآگاه انتخاب می‌کند و ناخودآگاه تحت‌تاثیر حرف‌های منطقی قرار نمی‌گیرد، بلکه این تصاویر زیبا، شعارهای بزرگ و صحنه‌های نورانی هستند که هرگاه مرتب تکرار شوند، می‌توانند ناخودآگاه را به نتیجه مورد نظر (انتخاب یک عطر، بانک یا حتی نماینده مجلس و رییس‌جمهور) برسانند. مثل این مقاله که شاید دیدگاهی دیگر درباره چگونگی فرایند تصمیم‌گیری برای انتخاب را به خواننده معرفی کند، اما بعید می‌دانم که بتواند عمل ناخودآگاه او را تحت‌تاثیر قرار دهد!

منبع : salamatiran.com



برچسب ها:روانشناسی مارک، «مد» و «مارک‌های» معروف با ما چه می‌کنند؟، «مد» و «مارک‌های» معروف،

یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات نکات آرایشی و زیبایی برای خانومها ،



صفحات سایت



مطالب گذشته
.: مدل مانتو کمپانی R&K
.: دکوراسیون سرویس و اتاق خواب 2013
.: دکوراسیون آشپزخانه
.: آیا به دکوراتور احتیاج دارید؟
.: دکوراسیون منزل
.: مدل کفش عروس 2013
.: با توجه به فرم اندام خود لباس بپوشید !
.: تزیین جشن تولد با تم عروسک های Lalaloopsy
.: چگونه با کفش های پاشنه بلند راحت تر راه برویم؟
.: «مد» و «مارک‌های» معروف با ما چه می‌کنند؟/ روانشناسی مارک
.: یائسگی زنان،به تاخیر انداختن و زودرس شدن از دیدگاه طب چینی
.: حمام لوکس از جنس تمساح و کروکودیل
.: مدل عینک های آفتابی دخترانه ۹۲
.: اصول چیدمان میز
.: جدید ترین مدل مانتو و پالتو 2013
.: جدیدترین مدل های دکوراسیون منزل 2013
.: تصاویر افسانه پاکرو
.: رنگ موی زنانه سال 2013
.: مدل روسری های ترک 2013
.: مدلهای دکوراسیون داخلی منزل ۲۰۱۳
.: ایده هایی برای ماشین عروس در سال 2013
.: مدل لاک ناخن
.: مدل کفش مجلسی زنانه 2013
.: دکور اتاق خواب
.: ژورنـال متنوع لباس پائیـزه 2013 برای خانم های شیک پوش
.: مدل جدید ست های پاییزی زنانه
.: جدیدترین تونیکهای زنانه پاییز 2013
.: مدل لباس عروس
.: لباس مجلسی مدل 2013
.: لباس مجلسی 2013
.: لیست کامل مطالب ارسالی


نظرسنجی
طرفدار كدام بخش از وبلاگ میباشید؟











صفحات جانبی
دكتر مجد- روانشناس: سادگی مهم‌ترین عنصر چیدمان است
اصول انتخاب پرده در دکوراسیون اتاق کودک
با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید
10 راز برای تزیین خانه
دکوراسیون اتاق نشیمن وتوضیحات پیرامون ان
نحوه چیدمان مبل
قویترین کرم گونه گذار و چاق کننده صورت & بند انداز صورت بانوان
لطفا سلیقه به خرج دهید
دکوراسیون اتاق به سبک کلاسیک
محیط خانه تان را شادتر و جذاب تر کنید
اصول دکوراسیون با آنا نعمتی
انتخاب رنگ دیوارها در منزل
آیا از وسایل منزلتان خسته شده‌اید؟
تیزبینی در خانه‌داری!
اصالت هنر ایرانی در تابلوهای مدرن
بازسازی اعجاب انگیز وسایل منزل با روشهایی بسیار ساده!
دكوراسیون بومی
نقش تلویزیون در دکوراسیون منزل
داشتن آپارتمان دلباز
انتخاب فرش مناسب دکوراسیون
تزئینات منزل شمع و زیبایی
چهار قدم برای ایجاد نظم و ترتیب در منزل
خانه ای رومانتیک - شمع و رایحه ای دلپذیر
انتخاب دکوراسیون مناسب برای حمام
تزیینات پنجره
اتاق کودک
ایده هایى متفاوت براى فضاسازى در آپارتمان
اتاق نشیمن را با رنگ و مدل متفاوت بیاراییم
زیباتر كردن دكوراسیون منزل
آشپزخانه‌های رنگین
چه فرشى براى كجا مناسب تر است
با این كمدها خانه شما بزرگ تر به نظر می رسد
تکنیک های رنگ آمیزی دیوار
تحلیل چیدمان
دكوراسیون ایرانی و تزیینات دریایی در حمام
جزیره آرامش میان آشپزخانه
عناصر یک اتاق خواب رمانتیک
آشپزخانه ای نو بدون هزینه
آرامش درمیان مبلمان
رنگ های انرژی زا در منزل
خانه ای با دو سبک
اتاق کودک را با سلیقه ی خودش تزیین کنیم
نكاتی در مورد طراحی حمام
فنگ شویی چیست؟
دكوراسیون داخلی و فنگ شویی
همه چیز درباره دكوراسیون منزل
شیوه های چینش مبلمان
آکواریوم
كاربرد میز در آشپزخانه
رنگ های متناسب برای اتاق کودک
ظرافت در تزیین خانه
خانه‌ای ایده آل بسازید
چیدمان وسائل در خانه
سبک ویلایی ، سبک امروزی ، سبک راحت در دکوراسیون
اشتباهات رایج در دکوراسیون
اصول کلی چیدن وسایل در خانه های امروزی
شش قانون اساسی دکوراسیون
از چه پرده ای برای زیباتر كردن منزلمان استفاده كنیم؟
چطور رنگ پارکت را انتخاب کنیم
دکوراسیون مناسب برای سالمندان
دیوارهای طرح دار
تغییر دكوراسیون؛ تغییر فصل
ایده هایى متفاوت براى فضاسازى در آپارتمان
تزیینات پنجره
اتاق نشیمن را با رنگ و مدل های متفاوت بیاراییم
عناصر اصلی دکوراسیون چیست؟
6 نکته برای دکوراسیون اقتصادی:
چند توصیه برای دكوراسیون اتاق خواب
نقش تابلو در دكوراسیون
دكوراسیون و فضاهای عمومی آپارتمان
تغییر دكوراسیون
از چه رنگهایی استفاده کنیم تا دکوراسیون زیباتری داشته باشیم
نکاتی در مورد تزیین اتاق کودک

لینک دوستان
قسمت من از تو ...
فروشگاه اینترنتی 1
درج آگهی رایگان آذرتبلیغ
اس ام اس ها و پیامكهای روز
مدل لباس، آرایش، حراجی و ...
طنز، شوخی، سرگرمی، عکس
کسب درآمد استثنایی از اینترنت 2
کسب درآمد استثنایی از اینترنت1
گالری کامل و به روز لباس مجلسی
...××((لحظه های دلتنگیم))××...

آرشیو

ابر برچسب

پشتیبانی

Powered By
Rozblog.Com